
Digitala inköp
För dig som inte kan inhandla dagligvaror och inte har någon som kan hjälpa dig finns möjlighet att få hjälp med detta. Inköp av dagligvaror görs genom beställningar direkt på internet. Du ansöker om digitala inköp hos Enheten för myndighet och utveckling.
Hemtjänstpersonalen hjälper dig att en gång i veckan fylla i din inköpslista via internet och skicka iväg beställningen. Alla beställningar görs via hemtjänstpersonalens iPad eller surfplatta. Varorna levereras sedan direkt hem till din dörr av en leveransfirma på en bestämd dag beroende på var du bor.
Om du på grund av fysiska hinder inte kan packa in varorna i kyl/frys eller öppna dörren, kan du få hjälp av leveransfirman med detta. Det är dock viktigt att du meddelar hemtjänsten om detta i förväg så att det finns med i beställningen.
Inköp av dagligvaror via internet kräver att du bor på ”fastlandet” och inte på någon av kommunens öar.
Självservice
Ansökan till de olika insatserna för äldre sker genom att den sökande loggar in i e-tjänsten med sin e-legitimation eller mobilt bank-id, som hämtar vissa personuppgifter automatiskt. Det är även möjligt att ansöka eller göra en anmälan om behov av insatser för någon annan.
Blanketter
Kontakt
Enheten för myndighet och utveckling (tidigare Biståndsenheten)
Telefontid helgfri vardag 08:30–12:00 samt 13:00-15:00
Avgiftshandläggare
0304-60 12 23
Telefontid helgfri vardag 08:00–09:30
Adress
Sundsbyvägen 1c
471 94 Kållekärr
Hemtjänsten
Administrationsgruppen
Telefontid 07:30-16:00