Tjörns kommuns logotype
Land 10,9 °C Hav 12,4 °C
Medelvind ENE 3,6 m/s

Patientnämnden

Störst text
Stor text
Normalstorlek

Om du har klagomål, synpunkter, frågor eller förslag när det gäller hälso- och sjukvården eller tandvården så är du välkommen att kontakta Patientnämnden.

Nämnden är en fristående opartisk instans dit patienter, anhöriga och personal kan vända sig, helt utan kostnad. Nämndens handläggare utreder ditt ärende, föreslår lösningar och kan hjälpa dig vidare till någon instans, som till exempel Patientförsäkringen, Läkemedelsförsäkringen eller Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd HSAN.

Hur gör man?

När ett problem uppstått kontaktar du i första hand den som är ansvarig för verksamheten. Är den vägen inte framkomlig eller om du vill diskutera frågan direkt med en oberoende instans, vänder du dig till din patientnämnd.

Vi har tystnadsplikt!

Nämndens politiker och kanslipersonal har tystnadsplikt och arbetar under samma sekretessregler som personalen i vården.

Verksamheten regleras i lag

Lag om patientnämndsverksamhet trädde i kraft den 1 januari 1999. En huvuduppgift för nämnden är att stödja/hjälpa enskilda patienter.

Så här får du kontakt med din patientnämnd

Kontaktperson för kommunen är Jenny Edvardsson, MAS, medicinskt ansvarig sjuksköterska.

Sidan senast uppdaterad 2017-07-03 09.57

Kontaktuppgifter

Mottagningsgruppen
0304-60 19 99













Kontaktuppgifter

Om du vill få ett ärende behandlat, kontakta

Patientnämnden Göteborg
413 45 Göteborg
010-441 20 00
patientnamnden@vgreigon.se

Besöksadress: Nordstadstorget 6, 6 vån, Göteborg

Personligt besök kan ske efter överenskommelse per telefon.

Mer information

Till Facebook
Till Twitter

Tjörn — Möjligheternas ö hela året och för hela livet

TJÖRNS KOMMUN, Kroksdalsvägen 1, 471 80 Skärhamn, Växel 0304-60 10 00, Tjörns kundcenter 0304-60 10 10, fax 0304-60 10 19
tjorns.kundcenter@tjorn.se - kommun@tjorn.se - webmaster@tjorn.se