Tjörns kommuns logotype
Land 18,7 °C Hav 22,2 °C
Medelvind ESE 0,9 m/s

Fråga & tyck

Störst text
Stor text
Normalstorlek

Har du klagomål på skolan?

Läs mer här om vad som gäller.

Säg vad du tycker! Fråga oss!

Har du synpunkter på kommunens service eller tjänster? Då vill vi gärna ha reda på det. Med din hjälp får vi då möjlighet att bli bättre. Det ger oss också en möjlighet att rätta till misstag.

Lämna dina synpunkter via Tjörns kundcenter, någon anställd på kommunen eller formuläret. Synpunkten är det system som kommunen använder för att hantera medborgarnas frågor, önskemål, idéer etc.

Bekräftelse

När du lämnat in din synpunkt skickar kommunen en bekräftelse på att vi fått den inom två arbetsdagar. I bekräftelsen står det vem som ansvarar för att din synpunkt behandlas.

Besked inom tio arbetsdagar

Inom tio arbetsdagar skriver kommunen till dig och lämnar besked om vad som händer.

Dina synpunkter blir en allmän handling 

Alla inkomna synpunkter registreras och följs upp. Även dina personuppgifter registreras i ett datasystem och blir, liksom synpunkten, en allmän handling.

Detta innebär att din synpunkt blir offentlig handling som alla har rätt att ta del av. Förutsatt att den inte innehåller uppgifter som behöver sekretesskyddas. Tänk på detta när du lämnar din synpunkt.

Du kan vara anonym

Du  kan välja att vara anonym då du lämnar din synpunkt. Men då kan vi inte återkomma till dig med besked eller för att få mer information om ärendet.

Sidan senast uppdaterad 2013-10-08 11.15

Kontaktuppgifter

Kundcentermedarbetare/samhällsvägledare
Kommunkansliet
Informationsavdelningen
0304-60 10 14
susanne.martinsson@tjorn.se

Till Facebook
Till Twitter
TJÖRNS KOMMUN, Kroksdalsvägen 1, 471 80 Skärhamn, Växel 0304-60 10 00, Tjörns kundcenter 0304-60 10 10, fax 0304-60 10 19
tjorns.kundcenter@tjorn.se - kommun@tjorn.se - webmaster@tjorn.se