Tjörns kommuns logotype
Land 8,0 °C Hav 12,4 °C
Medelvind SSE 6,3 m/s

Varumärket BOHUSLÄN stärks

Störst text
Stor text
Normalstorlek

Statliga Tillväxtverket utsåg 2012 fem pilotdestinationer, med starka och unika tillgångar som ska göras mer kända i världen. Bohuslän är en av dem.

Västsvenska Turistrådet har tillsammans med näringsliv, organisationer och kommunerna i Bohuslän utvecklat varumärkesplattformen ”Guiden till bilden av Bohuslän”. Finansiering har gjorts av Tillväxtverket och Västsvenska Turistrådet.

Guiden slår fast att det är skärgården, människorna och skaldjuren som är basen i den nya profilen. Färgerna är Tjörnska; blått, rött och ockragult. Fokusområdena är måltid, outdoor och kultur medan bilder ska visa mat, människor, aktiviteter och alla årstider. Ordpar som kan inspirera bilden av Bohuslän är salt och exklusivt, charmigt och genuint, otämjt och äkta samt friskt och utmanande.

Guiden grundas på gedigna omvärldsanalyser samt marknads- och målgruppsundersökningar.

 

Sidan senast uppdaterad: 2015-07-06 14.28
Till Facebook
Till Twitter

Tjörn — Möjligheternas ö hela året och för hela livet

TJÖRNS KOMMUN, Kroksdalsvägen 1, 471 80 Skärhamn, Växel 0304-60 10 00, Tjörns kundcenter 0304-60 10 10, fax 0304-60 10 19
tjorns.kundcenter@tjorn.se - kommun@tjorn.se - webmaster@tjorn.se