Tjörns kommuns logotype
Land 8,0 °C Hav 12,4 °C
Medelvind SSE 6,3 m/s

Hur är det att vara kund hos oss?

Störst text
Stor text
Normalstorlek
Skolmat i Bleketskolan. Foto Maria Johannessen.

Den frågan vill medarbetarna i Tjörns Måltids AB ha svar på, när de provar på att vara kund oss sig själv.

I Tjörns Måltid AB kommer medarbetarna att prova på att vara kund hos sig själva, i sina egna matsalar. Uppläggen blir olika beroende på var man arbetar men alla ska vara med sina matgäster och äta tillsammans.

- Vi vill sätta oss in i hur våra kunder har det när de möter oss och våra tjänster. Först då kan vi lära oss hur kunderna vill ha det och hur vi kan förbättra servicen till dem, säger Solbritt Törnqvist, VD för Tjörns Måltids AB. I år har kommunens bemötandearbete inletts och det har gett oss insikt i alla möjligheter som finns inom området.

Först ut är Skärhamns skola där Anna-Karin Olofsson den 5 november var med i klassrummen, träffar elevrådet och äter tillsammans med årskurs 5. Hon vill höra vad de tycker om maten och vad de önskar på menyn. I GR skolenkät var de inte nöjda, därför är det första klassen som man vill tala med för att höra vad som kan förbättras.

Kontaktperson och information

Solbritt Törnqvist
VD Tjörns Måltids AB
Ring 0304-60 11 18 eller mejla solbritt.tornqvist@tjorn.se

Sidan senast uppdaterad: 2013-11-08 08.40
Till Facebook
Till Twitter

Tjörn — Möjligheternas ö hela året och för hela livet

TJÖRNS KOMMUN, Kroksdalsvägen 1, 471 80 Skärhamn, Växel 0304-60 10 00, Tjörns kundcenter 0304-60 10 10, fax 0304-60 10 19
tjorns.kundcenter@tjorn.se - kommun@tjorn.se - webmaster@tjorn.se